یکی از مهم‌ترین ظروفی که در پخت و پز و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، ظروف پیرکس نام دارد. یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد در خرید این محصول، انتخاب بهترین گزینه و کیفیت است. شما با خواندن این مقاله به خوبی از ویژگی‌های یک ظرف پیرکس خوب و باکیفیت آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

ویژگی بهترین ظروف پیرکس

ظروف پیرکس چیست؟

این ظروف از جمله مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین ظروف مورد استفاده افراد در آشپزخانه است. این ظروف ویژگی‌هایی دارد که موجب برتری آن نسبت به دیگر ظروف می‌شود. ظرف‌های پیرکس از جنس شیشه‌ای ساخته می‌شوند ولی آن را به گونه‌ای طراحی و تولید می‌کنند که مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد. از این رو افراد می‌توانند به راحتی این ظرف را روی شعله قرار دهند. این ظرف به دلیل شیشه‌ای بودن و نمایان بودن محتویات آن، شهرت فراوانی پیدا کرده است. این ظروف در سایزها و انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. اما چگونه می‌توانیم بهترین انتخاب را در خرید خود داشته باشیم؟ در ادامه به پاسخ این پرسش می‌پردازیم. با ما همراه باشید. 

بیشتر بدانید:

خرید عمده انواع اسانس و خوشبوکننده

راهنمای خرید ارزان‌ترین ظروف پیرکس

مهم‌ترین ویژگی‌های یک ظرف پیرکس باکیفیت

  1. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ظرف پیرکس باکیفیت این است که هیچ لکه غیر قابل شست و شویی روی سطح آن وجود نداشته باشد.
  2. بهتر است ظروفی را انتخاب کنید که هیچ گونه حبابی در سطوح آن وجود نداشته باشد. چراکه وجود حباب روی ظرف احتمال شکستگی آن را افزایش می‌دهد. 
  3. ظرف‌های پیرکسی که خریداری می‌کنید نباید هیچ گونه لبه برنده و تیزی داشته باشند. 
  4. توصیه می‌شود ظروف بی رنگ را خریداری کنید. چراکه ظرف‌های که رنگ شده هستند در حین رنگ شدن کیفیت خود ظرف را کاهش می‌دهند. از این رو احتمال شکستدگی آن افزایش پیدا می‌کند. 
  5. ظروفی را انتخاب کنید که سطحی صاف و یکنواخت دارند و هیچ ترک خوردگی در آن‌ها دیده نمی‌شود.
  6. درست است که این ظروف طوری طراحی شده‌اندکه در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته باشند. اما توصیه می‌شود این ظروف را روی المنت‌های برقی مانند فر و ماکروویو قرار ندهید. 
  7. در هنگام استفاده این ظروف روی شعله، باید دائماً محتویات آن را هم بزنید تا حرارت در همه جا پخش شود. 
  8. از سرد و گرم کردن ناگهانی این ظروف خودداری کنید. 
  9. اگر قصد استفاده روز مره از این ظروف را دارید، سعی کنید ظروفی را انتخاب کنید که سادگی بیشتری دارند تا در شست و شوی آن دچار مشکل نشوید. 

افراد می‌توانند برای خرید این ظروف به فروشگاه اینترنتی برف پاییزه مراجعه کنند. چراکه این فروشگاه بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را تولید کرده و آن‌ها را با قیمت به صرفه‌ای عرضه می‌کنند.