ما در این مقاله سعی کردیم لیستی از بهترین ظروف مورد استفاده در آشپزخانه برای پخت و پز را تهیه کنیم تا با در نظر گرفتن ویژگی‌های آن‌ها، بهترین ظروف را خریداری کنید.

بهترین و سالم ترین ظروف آشپزخانه 

سالم‌ترین ظروف برای پخت و پز

ظرف‌های بسیار زیادی در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ظروف از جنس‌های مختلف و مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هر یک کارکرد خاص خود را دارند. اما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد، استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین ظروف است. برای برطرف کردن این دغدغه بهتر است همه ظروف را به خوبی شناخته و از ویژگی‌های آن آگاهی پیدا کنیم. ما در ادامه سعی کردیم بهترین و سالم‌ترین ظروف پخت و پز را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:

راهنمای خرید بهترین ظروف پیرکس

خرید عمده انواع اسانس و خوشبوکننده

لیست سالم‌ترین ظروف آشپزخانه

  • یکی از مهم‌ترین و سالم‌ترین ظروفی که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند، ظروف پیرکس است. این ظروف مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند و به صورت شیشه‌ای ساخته می‌شوند که جذابیت آن را دو چندان می‌کند. در ساخت این ظروف هیچ مواد مضری به کار گرفته نمی‌شود. 
  • ظروف مسی، یکی دیگر از سالم‌ترین ظروف مورد استفاده در آشپزخانه است. اما به شرط اینکه داخل آن از فلز قلع پوشیده شده باشد. با این حال در دراز مدت اگر خراشی روی ظرف ایجاد شود، مس وارد غذا شده و به کبد آسیب می‌زند.
  • ظروف کریستالی یکی دیگر از ظروفی هستند که بیشتر برای پذیرایی مهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از لیوان کریستالی برای نوشیدن مایعات داغ مناسب نمی‌باشد. 
  • از جمله ظروف لعابدار، ظروف سرامیکی است. تا زمان آسیب نرسیدن به لعاب آن، استفاده از آن هیچ گونه ضرری ندارد.
  • ظروف چینی از دیگر ظروفی است که قصد معرفی آن را داریم. این ظروف هنگام استفاده برای مایعات و غذای داغ، داغ نشده و نمی‌شکنند. اگر لعاب این ظروف آسیب نبینند یکی از سالم‌ترین ظروف آشپزخانه به شمار می‌روند.
  • ظروف آرکوپال یکی دیگر از ظروفی است که در این لیست جای می‌گیرد. ویژگی‌های ظروف چینی را دارند با این تفاوت که ظریف‌تر و نازک‌تر هستند. این ظروف نیز در برابر حرارت مقاوم هستند و می‌توان از آن‌ها در ماکروفر نیز استفاده کرد.