در بین بانوان خانه دار، ظروف پیرکس طرفداران خاص خود را دارد. کاربردهای فراوان این محصولات و ویژگی هایش مانند مقاوت بالای آن در برابر ضربه، سرما و حرارت سبب گشته تا بتوان از آن‌ها در فریزر و فر به راحتی استفاده نمود. اما مانند هر محصول دیگر در هنگام استفاده باید به مواردی توجه داشت زیرا لکه های ایجاد شده پس از شست و شو و یا سوختگی ممکن است به سختی از بین بروند و به مرور زمان باعث کدر شدن این ظروف گردند. در این مقاله به برخی از نکته‌های کاربردی به منظور راحت تر شدن لکه زدایی ظروف اشاره خواهیم کرد. 

شست و شوی ظروف پیرکس

چگونه ظروف پیرکس را لکه زدایی کنیم؟

همانطور که اشاره شد در استفاده از ظروف پیرکس برای اینکه بتوانیم به راحتی آن ها را شست و شو دهیم و از ماندگاری لکه بر روی آن ها جلوگیری نماییم، برخی از اقدامات قبل از شست و شو و یا پس از مصرف باید انجام پذیرد. از جمله آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حتما پس از استفاده، آن ها را در ترکیب آب ولرم و مواد شوینده قرار دهید تا اضافات غذا به راحتی هنگام شستن از آن جدا گردد. می توانیم برای تاثیر بهتر از برخی مواد مانند آمونیاک و یا جوش شیرین نیز استفاده نمایید.
  • سرکه سفید از جمله موادی است که باعث سفیدتر شدن ظروف و لکه زدایی آن ها می گردد. قرار دادن ظروف پیرکس به مدت 20 دقیقه نتیجه بسیار اثر بخشی خواهد داشت. 
  • توجه داشته باشید که پس از شست و شو باید این محصولات را خشک نمایید تا لکه بر روی آن ها ایجاد نگردد. 

نکات کاربردی در استفاده از ظروف پیرکس

بهترین روش مراقبت از هر محصولی این است که در هنگام استفاده از آن به مواردی که ممکن است به آن آسیب برساند توجه کرد. در استفاده از ظروف پیرکس نکاتی وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

  • برای جلوگیری از ایجاد خط و خش، در هنگام تمیز کردن هرگز از سیم ظرف شویی استفاده نکنید.
  • در هنگام پخت غذاهایی مانند لازانیا، کف ظرف را چرب نمایید. 
  • جهت ترک نخوردن و جلوگیری از شکستن، به آن‌ها شوک تغییر حرارت وارد نکنید. به طور مثال پس از خارج کردن از یخچال ظروف را بر روی حرارت قرار ندهید. 
  • بهتر است از شعله ی مستقیم جهت پخت و پز استفاده نکنید و با فر یا ماکروویو این کار را انجام دهید. 

خلاصه:

در هنگام استفاده و یا شست و شو از ظروف پیرکس حتما توجه داشته باشید که باید برخی نکات را رعایت فرمایید. این محصولات لکه پذیر هستند در نتیجه برای جلوگیری از این اتفاق به مواردی در مقاله اشاره شد که حتما آن ها رو در نظر بگیرید.